Billettkjøp

 

 

Sesongen 17/18

Velkommen til ny sesong i Operaen! Du kan lese om sesongen 2017/2018 her på operaen.no, eller kikke i en blaversjon av sesongbrosjyren.

Løssalget starter 22. mai, men abonnementene er i salg fra 3. mai.
Tidligere abonnenter har fått mail om fornyelse av abonnementet sitt.

SE FORESTILLINGSOVERSIKT HER

SE ABONNEMENTSOVERSIKT 17/18 HER

SE KALENDEROVERSIKTEN HER

Nyttig info

Billetter

Billetter får du kjøpt på operaen.no. Du kan også bestille billetter på telefonen (21 42 21 21) eller i billettluken.

forestillingsoversikten kan du bla deg nedover i kalenderen, eller bruke filteret øverst til å søke på opera, ballett, konsert eller annet i menyen.

Det enkleste er om du velger print@home, hvor du enten kan skrive ut billetten på forhånd, eller vise den på mobilen din i døren. Ha billetten klar i god tid, slik at alle kan finne plassen sin så raskt som mulig.

Du kan få billettene sendt som e-post, i vanlig post (kr 49,-), eller du kan hente ut billettene i billettluken. Vi anbefaler deg å hente ut billettene én time før forestillingen begynner. 

På operaen.no kan du betale med VISA- og MasterCard. Det er ikke alle utenlandske kort som blir godkjent på operaen.no – av sikkerhetsmessige årsaker skal kortets utstedelsesland og dataens IP-adresse ha samme nasjonalitet. Dette er nødvendig for å unngå bedrageri med utenlandske kort.

Har du problemer med å gjennomføre betalingen, kontakt Kundeservice på (+47) 21 42 21 21. Hvis du ikke har kredittkort, eller ønsker å betale kontant, kan du kjøpe billetter i billettluken.

Salkartet er tilpasset for både mobil, nettbrett og PC.
SALKART OG BILDER MED SIKT FRA SALEN

Har du mistet billetten din, kan vi finne den igjen så lenge vi har registrert hvem som har kjøpt den med navn og/eller telefonnummer. 

Vi kan reservere billetter for deg i inntil fem dager fra dagen de bestilles. For grupper (10 personer eller flere) reserverer vi i inntil én måned fra bestillingsdag, eller etter nærmere avtale. Reservasjonen gjøres på tlf. 21 42 21 21 eller i billettluken.

Du kan bytte billetten til en annen dag forestillingen spilles, men ikke til en annen oppsetning. Dette gjelder også billetter som inngår i et abonnement. Billetten må byttes senest én uke før den opprinnelige forestillingen din.

Bytte av billett koster kr 50,- pr. billett, og må gjøres over telefon (21 42 21 21) eller i billettluken.

Vi refunderer billetter bare hvis vi må avlyse eller endre dato på forestillingen, ikke ved rolleendring, forsinkelse eller teknisk feil. Den Norske Opera & Ballett påtar seg ikke ansvar for å refundere reise, opphold, etc.

Ståplasser og lytteplasser koster kr. 100,- på de fleste forestillinger. Ståplassene finnes bakerst på midten av 2. balkong.
Lytteplass er sitteplass med begrenset innsyn til scenen (sidefelt på 3. balkong).

Gavekort

Gavekort kan brukes på alle våre forestillinger. Du kan velge beløp selv. Mottakeren kan bruke hele kortet eller litt og litt i løpet av de to årene kortet er gyldig.
Les mer og kjøp gavekort

Nedsatt funksjonsevne

Vi har et begrenset antall faste rullestolplasser på begge sider i parkett på Hovedscenen, og foran på begge sider på Scene 2 og i Prøvesalen. Plassene selges bare over telefon eller i billettluken. Gi beskjed når du bestiller billetter hvis du er rullestolbruker. Henvend deg i billettluken når du kommer, så hjelper en av publikumsvertene våre deg til plassen.

Publikumsvertene i foajeen og ved hovedtrappen hjelper deg også hvis du bruker rullator eller trenger ekstra med tid for å finne plassen din. 

Inngang tilpasset rullestol finner du ved hovedinngangen, helt til venstre. 

Scene 2 og Prøvesalen har inngang fra foajeen. Til balkongene på Hovedscenen kan man ta heis, som finnes på begge sider av salen. Veien til heisene er skiltet.

Hvis du har et offisielt ledsagerbevis (utstedt av din bydel eller hjemkommune), får ledsageren din gratisbillett. Dette gjelder nesten alle forestillinger, unntatt enkelte gjestespill.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du lurer på noe mer finner du kanskje svaret her.

Rabatter

Rabattene gjelder de fleste av forestillingene på Hovedscenen og Scene 2, med unntak av enkelte konserter og gjestespill. 100- og 200-kronersbilletter på Hovedscenen rabatteres ikke. 

  • Barn (0–18 år): 50 %. Barn på fanget må også ha billett.
  • Student/vernepliktig: 50 % 
  • Honnør: 20 % (fra 67 år eller med gyldig honnørbevis)
  • OBOS medlemmer: 20 % (inntil 2 billetter pr. forestilling)
  • Gruppe 10+: 15 %
  • Abonnenter har egne rabatter og fordeler. Les mer under avsnittet om abonnement.
  • Scenekort: 50 % (inntil 2 billetter pr. produksjon). Rabatten omfatter ansatte ved teatre og orkestre som er medlem i Norsk Teater- og Orkesterforening.

Pass på at du får riktig rabatt på billetten når du kjøper den, vi kan dessverre ikke gi rabatt i etterkant. Husk å ta med rabattbeviset ditt på forestilling, det kan bli sjekket ved inngangen til salen.

Ledsagerbevis: Hvis du har et offisielt ledsagerbevis (utstedt av din bydel eller hjemkommune), tilbyr vi deg en gratisbillett til ledsager. Du kan få ledsagerbilletter til nesten alle forestillinger, unntatt er enkelte gjestespill.
Plassene selges ikke på nettet, men over telefon eller direkte i billettluken.

Slik regnes rabattene ut

Rabatt regnes av billettpris minus billettavgift på kr 20,– pr. billett. Billettavgiften kommer da i tillegg.

På enkelte fredager, lørdager og premierer koster billetter på Hovedscenen kr 50,– ekstra. Se den enkelte oppsetningen for pris.

Se forestillingsoversikt og kjøp billett

Åpningstider og Login

Åpningstider billettluke

Ordinære åpningstider billettluke:

Mandag–fredag: kl. 10–19
Lørdag: kl. 11–18
Søndag: kl. 12–18

Utover disse tidene er billettluken åpen til kveldens siste forestilling har startet. 

Billett-telefon/sentralbord: tlf. 21 42 21 21

Mandag–fredag: kl. 10–16
Lørdag: kl. 11–17