Kenneth Fredstie

Markeds- og kommunikasjonsdirektør

Intro

Kort bio

Rolle:

Markeds- og kommunikasjonsdirektør

Kenneth Fredstie har jobbet i Operaen siden 2010, og overtok som markeds- og kommunikasjonsdirektør i 2015. Ansvarsområdet favner medarbeidere innen fagområder som blant annet presse og pr, markedsføring og informasjon, sosiale medier og digitale kanaler, formidling og omvisninger, grafisk design og merkevare, salg og markedsanalyse, publikumsservice og billettsalg, Operabutikken, resepsjon, sponsorer og samarbeidspartnere, arrangementer og utleievirksomhet.

Kenneth har vært i Operaen som markedssjef siden 2010, og han har en bred markedsfaglig bakgrunn. Han har tidligere jobbet mange år i ulike markeds- og kunderelaterte posisjoner innen Telenor, og sist som markedsdirektør i Opplysningen 1881. Han er utdannet ved NMH/BI, og har tilleggsutdanning fra blant annet Insead og London Business School. Han har for tiden to eksterne styreverv.